Objavljeno: 02.01.2020

Prošao je Božić i dočekali ste Novu Godinu. Prošle su  intenzivne pripreme i druženja, dani ispunjeni euforijom i sada se ukrasi pospremaju na tavan do idućih blagdana. Oni sretnici otišli su na skijanje i odgodili nagli početak svakodnevnice u prostom siječnju.  Upravo ulazak u svakodnevnicu nakon euforije može djelovati nepovoljno na opće raspoloženje.

Sve promjene, čak i dobre, za sobom nose element tjeskobe, a to je posebno slučaj kod vrlo osjetljivih ljudi sklonih depresiji i anksioznosti. Promjene utječu na promjene u izlučivanju hormona sreće serotonina i hormona spavanja melatonina. Svaka promjena cirkadijanog ritma kao što je vrijeme buđenja i usnivanja, vrijeme obroka, početka i kraja radnog vremena, može uzrokovati tjeskobu.

Simptomi lošeg raspoloženja mogu biti:

   - osjećaj lošeg raspoloženja i tjeskobe tokom cijelog dana 

   - gubitak interesa za aktivnosti koje volite raditi

   - osjećaj nedostatka energije, cjelodnevnog umora 

   - osjećaj tromosti i uzrujanosti

   - problemi sa spavanjem

 

Kako izliječiti /preduhitriti tjeskobu?

Treba djelovati na više razina da se napunite pozitivnom energijom. Također treba izbaciti negativne stimulanse kao velike količine kofeina i alkohola. Oni kratkoročno djeluju stimulativno no nakon prestanka djelovanja dodatno spuste razinu energije, a alkohol dodatno pojačava depresivan učinak.

 

4 velika savjeta za podizanje pozitivne energije su:

  1. Povećati količinu izloženosti suncu. Provodite što više vremena na otvorenom, a u zatvorenim prostorima oslobodite prozore da propuste što više svjetla.
  2. Krenite s primjenom metoda opuštanja kao što su meditacije, tehnike opuštanja poput joge, stvaranje ili slušanje glazbe, terapija umjetničkim izražavanjem.
     
  3. Promjena stila života: 
  • Nakon neprospavanih noći vrijeme je da uvedete higijenu spavanja. Spavajte minimalno 7 sati i držite se postavljenih vremena za odlazak na spavanje. Prije spavanja čitajte knjigu.
  • Boravite na otvorenom. Uvedite neku fizičku aktivnost na otvorenom ili krenite svaki dan šetati barem 30 minuta, pauzu na poslu iskoristite pod suncem.
  • Krenite redovito vježbati ili se baviti sportom jer tako oslobađate tijelo od psihičkog stresa i potičete stvaranje hormona sreće. Odaberite sport koji volite vježbati: hodanje, trčanje, plivanje ili društveni sportovi koji će vam pružiti dodatno zadovoljstvo upoznavanja novih interesantnih ljudi. 
  • Sada je pravo vrijeme za zdravu i uravnoteženu prehranu. Možete učiniti i detoks organizma različitim voćnim i povrtnim koktelima. Zdrava prehrana osigurava organizmu energiju.
     

4. Primjena dodataka prehrani
Vitamin D - nedostatak vitamina D može uzrokovati umor pa se preporuča uzimati vitamin D tijekom proljetnih mjeseci.
Multivitamini i minerali - nakon zimskih mjeseca, voćem i povrćem siromašnije prehrane, organizmu treba dati vitaminsko mineralnu bombu.
Magnezij - povoljno djeluje na spavanje, umanjuje tjeskobu i loše raspoloženje
Magnezij i melatonin - u kod lošeg i neurednog spavanja, pomaže vam brže usnuti i dobro se naspavati.

Nakon naglih promjena iz blagdanskog euforičnog stanja u tumornu siječanjsku svakodnevnicu potrebno je pokrenuti pozitivnu energiju i zaustaviti stvaranje tjeskobe. Organizacijom svojeg života da se krenete pridržavati 4 velika savjeta za podizanje pozitivne energije, Vaša zima može biti energično i optimistično godišnje doba.

Tanja Vručina Klarić mag.pharm.

Komentari

Vaša ocjena

Vaš email koristiti će se samo u svrhu odgovaranja na Vaš komentar.
Drugi su komentirali…
Nema komentara. Budi prvi!